Hallo backpack, goodbye Teva's

16 juni 2017 - Dubrovnik, Kroatië

Heerlijke dag vandaag. Begonnen met terugkrijgen van mijn backpack, heel blij mee. Niets fijner dan je eigen spulletjes. Eigen bikini aan, jurkje erover en op aan het eiland Lokrum.
 Op een volgepakte passagiersboot een kwartiertje varen. Het eiland is niet zo groot, maar er staan genoeg bezienswaardigheden op de kaart. De eerste die we gaan bezoeken is de botanische tuin. Er hangt al een bordje met vermelding dat het park niet in optimale staat is vanwege flinke stormen afgelopen winter. Dit park is echt hilarisch leuk, kijk maar eens naar de foto’s, die zeggen genoeg!
Dan door naar the dead sea. Een soort van zout binnenmeer op het eiland. We lopen wat rondjes, vinden wel the Rocks, waar we de zee in duiken en hernemen dan de poging om Charlottes Well en alsnog the dead sea te vinden. Genoeg richtingaanwijzers in het bos, maar we blijven lekker wandelen zonder iets te vinden. Uitgerust na een heerlijke lunch gaan we op zoek naar Pigeons Cave, komen dan eindelijk de dode zee tegen gelukkig, maar geen Pigeons cave. Door alle rondjes kunnen we inmiddels wel 2 verdwaalde Engelsen de weg naar de boot wijzen. We geven het op en nemen nog een verkoelende duik, het zeewater heeft hier al een prima temperatuur en is zo helder.
Te veel zout water blijkt niet goed voor mijn nooitkapottekrijgen Teva’s. De zool flapt los en ik loop alsof ik 1 flipper aan heb terug naar de boot en de hele weg terug naar de studio. Ondertussen bedenkend waar deze sandalen allemaal geweest zijn afgelopen 25 jaar, want zolang heb ik ze al.
Ze krijgen een mooi afscheid in Kroatie, snik.