Hvar

20 juni 2017 - Dubrovnik, Kroatië

Na een paar heerlijke stranddagen in Dubrovnik hebben we afscheid genomen van ons huisje daar.
Erg genoten van een paar dagen rust en zon. Heel vroeg de boot naar het eiland Hvar ( spreek uit als Kwar) genomen. Ruim drie uur varen, maar gelukkig langs de kust en in een kalme zee.
Hvar is een plaatje: mooie huizen opgestapeld tegen de berg. Een lang wandelpad langs de kustlijn en een groot haast middeleeuws plein. De nieuwe slaapplaats ligt vlakbij en is wat ruimer met zelfs een aparte slaapkamer en een balkon. Er zijn volop kleine strandjes, wel met stenen en rotsblokken. Zonder mijn teva’s een stuk lastiger in de komen. Ik houd het bij pootje baden, water is best koud en door de straffe wind koel je snel af. Geert heeft er geen last van en duikt er zo in. Na een heerlijk maaltijd aan de boulevard met uitzicht op zee, lopen we de boulevard af. Veel groene parken en mooie hotels hier. Volgens de reisgids komen hier celebrities uit de hele wereld, maar niet vanavond helaas.
Morgen huren we een scooter en gaan we het binnenland verkennen. Spannend!