Kuiten als kanonskogels

10 juni 2017 - Florence, Italië

Na een lange treinrit gisteren met een tussenstop in Pisa zijn we aangekomen in Florence. In
Pisa zijn we alleen naar de Toren van Pisa gaan kijken. Mooi om gezien te hebben en indrukwekkend scheef. Verder vooral enorm druk en warm pffff. Eigenlijk niet te doen als snelle tussenstop. Zijn dan ook prompt in de volgende trein in slaap gevallen allebei. Zal er vast vreemd uit hebben gezien.
In Florence is het weer even zoeken naar de juiste bus om bij de kamer te komen. Deze keer slapen we bij iemand in huis en delen we een piepkleine keuken, badkamer en toilet. Onze slaapkamer is net zo groot als het bed met nog een klein bankje waar onze rugtassen net op passen. Gelukkig wel een groot balkon waar we in de ochtend en avond heerlijk de dag beginnen en afsluiten.
Vandaag alle grote gebouwen en paleizen afgetikt, maar we willen nergens naar binnen. De rijen zijn enorm lang en mensen staan in de felle zon. Het is hier 31 graden vandaag, dus we lopen naar het park aan de overkant van de rivier de Arno. We hebben iets met parken en trappen. Of we beginnen aan de verkeerde kant en mogen dan helemaal om het park heen klimmen voordat we de ingang vinden of er is een evenement bezig en we mogen er niet in. Je kunt maar ergens last van hebben tijdens je vakantie. We lachen erom en trainen onze kuiten tot ze aanvoelen als kanonskogels. Voor het eerst in hele lange tijd heb ik last van spierpijn, leve ons vlakke landje.
Vanavond de beroemde en romantische zonsondergang van Florence gezien, weer klimmen, maar dan heb je ook wat. Prachtig uitzicht over de stad, de rivier met de evenzo beroemde Ponte Vechio. Heel romantisch als je maar een kant uitkijkt, iets minder als je je omdraait, kijk maar naar de foto’s.
Als toetje mogen we in ‘ons huisje’ 60 treden naar boven klimmen.’