Dubrovnik

15 juni 2017 - Dubrovnik, Kroatië

Dubrovnik is niet zo’n grote maar wel knusse stad. Een beetje langgerekt langs de kust met een prachtige oude ommuurde stad en een wat nieuwer gedeelte. Met goede busverbindingen, want de trappen hebben we wel een beetje gehad.
Nog steeds geen bagage terug dus een nieuwe korte broek, hemd en paar teenslippers gekocht. En een verse onderbroek, ook wel fijn. Gelukkig vanavond goed nieuws gekregen, rugzak is terecht en morgen wordt deze afgeleverd op ons vakantieadres. Leve de eigenaren van deze studio die steeds gebeld hebben en de juiste mensen ingeschakeld. Mocht er iemand plannen voor Dubrovnik hebben, kom hier slapen; superleuk, mooi uitzicht en aardige mensen met leuke tips voor uitstapjes.
Vandaag zijn we naar de oude stad gelopen, maar erg druk daar, dus zijn we met de kabelbaan naar boven gegaan en te voet langs een pad vol loszittende stenen weer naar beneden. Prachtige uitzichten onderweg en mooie monumenten van de oorlog. Alweer ruim 20 jaar geleden, maar voor deze bevolking een ingrijpende en traumatische gebeurtenis. Vanmiddag wandeling in het nieuwere gedeelte, weinig toeristen hier.
Op aanraden van de zoon des huizes gaan we morgen naar een eiland met botanische tuin en ingesloten zoutmeer, maar pas nadat ik m’n bikini weer terug heb. Heerlijk uitrusten hier en genieten van de warme regen en tussendoor het zonnetje. Niet erg om een wat minder warme dag te hebben als je toch geen spullen hebt om je in te smeren. Wat zal ik blij zijn om morgen mijn eigen spullen terug te hebben.
Voor straks slaap lekker en morgen weer een zonnige dag.

1. J van Tilborg:
    16 juni 2017
    Wat fijn Sylvia dat je rugzak weer terug is
    nog veel reisplezier samen geniet er maar van.
    groetjes Pa en Ma