in sneltreinvaart door Rome

13 juni 2017 - Rome, Italië

en reisdag en een heerlijk rustige stranddag in Gaeta. Een kleine badplaats op een uur treinen van Rome. Helaas geen beste kamer, maar dat hoort er ook bij. Ook geen internet, dus beetje behelpen met cafe’s en eettentjes. Wel heerlijk gegeten bij het lokale visrestaurant waar een dame werkt die jarenlang in Groningen had gewoond. Ze vond het erg leuk om Nederlands te kunnen praten. Hebben daar ook praktisch geen buitenlandse toeristen gehoord en hier spreken de Italianen ook nog heel weinig Engels.
Door naar Rome waar het weer warm en druk is. Zoeken naar onze volgende slaapplaats voor 1 nacht. Onderweg langs het Vaticaan gesukkeld,  maar met de zware rugzak wil je liefst zo snel mogelijk naar je kamer. Vanaf station braaf de bus gepakt, maar het was nog zo’n eind lopen dat we voor het laatste stuk maar een taxi genomen hebben. Doordat we geen internet hadden ook niet goed met verhuurder af kunnen spreken over sleutels. Maar bellen helpt en deze gentleman op scooter laat ons binnen in een prachtig appartement. Wat een verademing na Gaeta. Uitzicht op het Vaticaan. Snel spullen weggezet en heel oneerbiedig rondje langs de bezienswaardigheden gedaan; Pantheon: check, Trevifontein: check, coloseum: check. En de meest heerlijk en vers gemaakt pasta gegeten op aanraden van de gentleman bij de lokale pastafabriek. Zalig!
Nu op balkon aan t genieten van vuurwerk en de lichtjes boven de stad.
Morgen vroeg op voor de vlucht naar Dubrovik, zin in weer een heel ander avontuur met een taal waar we helemaal niet van weten en ouderwets valuta omwisselen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade