Vroeg op voor de eerste dag

5 juni 2017 - Aix-en-Provence, Frankrijk

Vroeg op want vandaag zijn wij, Geert en ik, begonnen aan onze vakantie. Met een Europa Interrailpas voor 21 dagen op zak vertrekken we met de eerste trein om 5.35 van Leuven naar Brussel. Daar zal de TGV klaarstaan om ons via Avignon naar Aix-en-Provence te brengen.
Broodjes en thee mee voor de lange rit. Een trein heeft echt mijn voorkeur boven vliegen. Heerlijk ruime stoelen, plaats om je benen te strekken en stroom voor je apparatuur. Maar het belangrijkste voor mij; geen medicijnen tegen reisziekte. Alleen jammer van de dame achter ons die waarschijnlijk haar evenwicht verloor en Geert wakker krabte met haar kunstnagels. Met een aardige streep over zijn voorhoofd mag hij komende dagen verder. Met hoge snelheid racen we door het landschap en de omgeving verandert mee. Voor we het weten stappen we uit in Aix,TGV station en pakken we de bus naar het centrum. Met een beperkte plattegrond en hulp van een aardige Deliveroo-jongen vinden we, nadat we hem na een rondje weer tegenkomen,  al snel ons eerste studio. De meeste verblijven hebben we geboekt via airbnb, maar deze komt van booking.com. Een heerlijk licht en ruim appartement met huiskamertje, slaapkamer en mini keuken. Meer dan genoeg voor de ene nacht die we blijven.
In Aix boffen we, het is eerste pinksterdag en er is een grote antiekmarkt in het centrum. Lekker struinen, terrasjes pakken en mensen kijken, onze favoriete bezigheid. ’s Avonds kiezen we uit een van de vele pleintjes om te eten. Werkelijk alle werelddelen komen voorbij en we kiezen voor de italiaan voor een heerlijke lasagne. Daar gaan we goed op slapen, truste.

1. Wendy:
    5 juni 2017
    Veel plezier! Aix is een hele leuke stad!!
  2. Patricia:
    6 juni 2017
    Heel veel reisplezier samen. Elke dag een toost op de vakantie.